lördag 15 oktober 2011

Theresa Bystedt VS Kling & Klang?



"- Jag har aldrig varit så rädd och känt mig så förnedrad", säger Therese Bystedt om natten hon tillbringade på polisstationen.

När Theresa Bystedt jämförde polismannen med Kling och Klang small det. Han bröt omkull henne på marken och hon fick tillbringa natten i en cell. - Jag har aldrig i mitt liv känt mig så kränkt och varit så rädd, säger hon.



Som en av initiativtagarna till Fuck Cancer-galan och vice ordförande i Pipeline är Theresa Bystedt ett känt ansikte i Sundsvall. I fredags hade hon varit på hårdrockgalan Nordfest på Aveny och var tillsammans med två vänner på väg hem. Hon hade druckit några öl under kvällen men var inte berusad.

I stället för att gå runt vägarbetet som pågår på Esplanaden gick de rakt igenom arbetsområdet. Då dök en polisbil upp. - En polisman kom fram och hävdade att vi forcerat avspärrningarna, berättar Therese Bystedt. Hon skämtade lite med poliserna och det kom att bli den tändande gnistan:


"- En av poliserna bröt omkull mig på marken och jag slog mig ordentligt när jag träffade asfalten."


Theresa fördes till polisstationen och där ska det ha blivit ännu värre.
- När jag vägrade att klä av mig tryckte tre poliser upp mig mot en vägg och slet av mig kläderna. Och sedan låste de in mig i en cell.

- Även om jag betedde mig dumt så står det inte i proportion till det jag blev utsatt för och när jag läste polismannens anmälan bestämde jag mig för att gå vidare. Jag beskrivs som våldsam och att jag var ett direkt hot och det stämmer inte alls med vad jag upplevde.

...Så nu har Theresa Bystedt JO-anmält polismannen.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Editors notes: Kling & Klang hade ändå en viss folklig charm och någonstans under deras uniformer fanns två hjärtan som som hindrade dessa poliser från att begå alltför hemska vidrigheter mot flickor.

Om dagens  poliser hade träffat på Pippi Långstrump hade de antagligen skjutit henne och kastat kroppen i sjön...


 Another great Under Mattan Opinion
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


undermattan.blogg

Publicerat som Information. Texter och bilder tillhör sina respektive upphovsmän
-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

KOMMENTARER

Kommentera helst angående ämnet i artiklarna.
Juridiskt ansvar gentemot slavägarna (myndigheter) ligger helt hos kommentatorn. Uppenbara olagligheter inom hat och hets samt Bullshit & Trollshit plockas bort.