tisdag 26 augusti 2014

Mainstreammedias huvudfunktion (...och nu till dagens schemalagda hjärntvätt)

En kort påminnelse om mainstreammedias viktigaste funktion i dagens samhälle. Conan O'Brien har samlat olika intressanta medieklipp i några videos för att tydliggöra det hela...
***

Conan O'Brien Fully Exposes Mainstream Media

***

 ***

Newscasters Agree:
- A Christmas Present Or Two Or Ten Edition

***

***

...And Now for Your Regularly Scheduled Brainwashing...

***

***


Vidareläsning:

Ett viktigt meddelande från Mainstream till alla: - Don´t Worry, Be Happy!

Synkroniserade trygghetsnyheter AB låter meddela att sponsorerna, efter noggrant övervägande, kommit fram till att... - Det finns ingen anledning att oroa sig för hälsan, så länge man är glad...
***
Kred till länkar från kommentar: 24 augusti 2014 18:44
***

 ***
Mainstreammedias huvudfunktion (...och nu till dagens schemalagda hjärntvätt)

1 kommentar:

  1. berättelse av Högutbildad invandrar kvinna som är icke jude (judar ockuperar och är svenskaste av svenskar):
    "Mitt sista år på universitetet, 1979, kom soldater och brände alla böcker. Sista året tvingades jag och alla studenter läsa marxism under kriget mot Sovjet. Jag hade studerat till ingenjör och fick jobb på en arkitektfirma i Kabul. Min man greps utan anledning och när han släpptes lämnade vi landet genom att klättra uppför bergen till Pakistan, med min son som var 1,5 år och dotter som var 40 dagar gammal.

    I Sverige läste jag på Chalmers och klarade kurserna. Jag började jobba på en privat arkitektfirma, som gick i konkurs under krisen. Jag fick jobb på stadsbyggnadskontoret och hade hand om ombyggnationer av gamla hus i Alingsås och Borås. En kvinna på jobbet frågade elakt: "Varför kom du till Sverige? Varför valde du inte ett annat land?" Jag svarade att hon som svensk skulle se till att svenska fabriker slutar skicka vapen till mitt land, som dödar vårt folk. Min chef som hörde vad kvinnan sagt, reagerade inte. Ingen på jobbet var intresserad av att prata med mig under de två år som jag jobbade där. Det tog väldigt hårt på mig. Jag kom hem ledsen för de ville aldrig prata med mig, trots att jag gjorde ett bra jobb.

    Då tänkte jag att jag kan göra andra jobb också om jag inte är nöjd, så jag blev modersmålslärare. Det har jag varit i nästan 20 år. Sverige är bra men mitt hjärta är inte glatt för den svåra situationen vi haft ibland. Men vi slipper i alla fall höra bomber och se döda på gatorna."

    Media och TV, medicin, Justitia, etc i sv /reklam bransch bara judiska utseende... etc. etc och det är säkert kort att bomber kommer att höras i Sverige med och sista svenskar bli stämplade som terrorister.....

    SvaraRadera

KOMMENTARER

Kommentera helst angående ämnet i artiklarna.
Juridiskt ansvar gentemot slavägarna (myndigheter) ligger helt hos kommentatorn. Uppenbara olagligheter inom hat och hets samt Bullshit & Trollshit plockas bort.