torsdag 29 september 2011

Välkommen till Sverige Nina!

Kvinnlig artist kroppsvisiterad

*
Källa: GP

Punkdrottningen Nina Hagen 56, skulle till Bokmässan 2011 men fastnade i tullen på Landvetter. Kroppsvisiterad, utskälld och förödmjukad. Helt utan anledning.



Det var Svenska Kyrkan som bjudit in den legendariska tyska sångerskan till sitt scenprogram Se Människan för ett samtal om hennes nyutgivna biografi. När Nina Hagen på torsdagskvällen skulle passera tullen på Landvetters flygplats blev hon stoppad av en nitisk kontrollant. 

Nina Hagen fördes in i ett rum, tvingades klä av sig naken och hennes väskor söktes igenom. Sedan släpptes hon, utan förklaringar eller ursäkter. Några droger eller liknande fann inte tullen.

- Jag såg verkligen fram mot att komma till Sverige, detta fridfulla och vänliga land, och så möts jag av en ilsket skällande Gestapo-kvinna med hund, som hotade med att ta blodprov om jag inte tog av mig mina kläder.


 - Jag har aldrig blivit så kränkt i hela mitt liv, berättade en påtagligt störd Nina Hagen under sitt samtal med prästen Cecilia Nyholm.
*

Även prästen Mikael Ringlander, som bjudit in Nina Hagen till mässan, var rejält irriterad på fredagseftermiddagen. - Jag pratade nyss med Nina och hon känner sig förödmjukad, och menar att hon utsatts för ett övergrepp.
*



Editors notes: - Sorry Nina, men Svenska tullen vill givetvis kolla att du inte har några olagliga MP3 filer på dig… Om de varit ute efter narkotika hade de gett dig en mer djupgående undersökning, ( ”if you see what I mean..!?”)

Efter Svenska tullens visitering skall Nina även ha sagt;

”-Min värdighet har aldrig blivit så sårad som när Tullpersonalen ville att jag skulle klä av mig. Nu hoppas jag på drottning Silvia och kung..., ja hennes make, på deras ingripande.”

???… Fortsätt hoppas Nina, Det finns numera onda tungor som påstår att Kungen kanske inte borde vara ditt första val om du vill behålla kläderna på.....?


undermattan.blogg
Publicerat som Information. Texter och bilder tillhör sina respektive upphovsmän
-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

KOMMENTARER

Kommentera helst angående ämnet i artiklarna.
Juridiskt ansvar gentemot slavägarna (myndigheter) ligger helt hos kommentatorn. Uppenbara olagligheter inom hat och hets samt Bullshit & Trollshit plockas bort.