lördag 6 oktober 2012

POLISEN SKÖT TVÅ HUNDAR MED 25 SKOTT


*Incidenten inträffade 2012-10-01. Polisens version står helt i kontrast till vittnesuppgifter...
---Videon med hundskjutningen finns längs ner på sidan---

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Polisen: ”- Vi räddade mannens liv

genom att skjuta hundarna :)

*

Fredrik: ”- Jag skär halsen av mig

om ni skjuter mina hundar”

*
"Fredrik 20, satt i mitten när polisen sköt"




(Uppdaterat 2012-10-07)
Anna Eriksson,
som var på plats, blev vittne till händelsen.

- Enligt henne satt mannen upp och var talbar både när ambulans och polis kom dit. Och mannen höll hundarna i koppel när polisen började skjuta, säger hon.

– Hundarna vaktade honom, men anföll inte honom, utan började skälla mot polisen.

– Jag är helt chockad. Mannen satt i mitten och höll i hundarna – det hade lika gärna kunnat vara han som blev skjuten.


Fredrik, 20, på platsen där polisen sköt ihjäl hans hundar med ett 20-tal skott. (Bild: AB)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Fredrik, 20: ”- De sköt mina hundar

mitt framför ögonen på mig”


Aftonbladet 2012-10-07
Poliserna var aggressiva och sa att jag skulle följa med till stationen. Sedan sköt de hundarna mitt framför ögonen på mig, säger han.


– Jag var på väg hem från jobbet och satte mig här med hundarna för att ta en cigarett. Plötsligt dök poliserna upp och var aggressiva och sa att jag skulle följa med till stationen, säger han.


När Fredrik ifrågasatte varför han skulle åka med ska poliserna ha blivit hotfulla.



Drog vapen



– Jag sa att jag ville ringa hem till mamma och pappa så att de skulle kunna hämta hundarna, men det fick jag inte. När jag stoppade ner handen i fickan för att ta upp telefonen drog de vapen, säger han.


Fredrik, som arbetar som ställningsbyggare, fick panik och tog upp sin arbetskniv och höll den mot halsen.


Han sa att han skulle ta livet av sig om poliserna sköt hans hundar. I själva verket var han inte alls självmordsbenägen, säger han, utan handlade i panik för att undvika att hans hundar råkade illa ut.


– Då började de viska till varandra och gick fram med vapnen. Sedan sköt de hundarna, mitt framför ögonen på mig, säger han.



”Skotten missade med decimeter”



I en film från händelsen syns hur de tre poliserna avlossar ett 20-tal skott mot hundarna. Mitt i kulregnet befann sig Fredrik, som också ska ha blivit slagen med batong.


Enligt hans egen uppfattning missade skotten honom med bara några decimeter.


Värst är att poliserna beskrivit hundarna som aggressiva, säger han.


– De var alltid glada, viftade på svansen. De älskade mig och skulle aldrig göra något. Det är så sorgligt allting.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15565705.ab



25 skott från polisen...
- And another dog bites the dust...

2012-10-04
Enligt polisen uppträdde de två hundarna mycket aggressivt.

- Enligt vittnen försökte mannen bara försvara sina 2 hundar genom att desperat hota med att ta sitt eget liv, om poliserna skadade hundarna...

– Polismännen kände ett stort hot och de kunde inte göra något annat än att skjuta verkanseld mot hundarna, säger polisen.
 

- Enligt vittnen var poliserna orsaken till hela händelsen och båda hundarna var KOPPLADE när poliserna började skjuta...

I en filmen längst ner på sidan, framgår att de tre poliserna avlossade ett 20-tal skott mot de två hundarna...

ooops, I did it again...


AB 2012-10-04

I måndags sköts två hundar ihjäl i Hjorthagen i Stockholm. Polisen hävdar att de avvärjde en självmordssituation – men familjen till den 20-årige mannen är chockad.

– Han tar upp kniven och säger:

”Jag skär halsen av mig om ni skjuter mina hundar”, berättar hans mamma Amalia.



I måndags fastnade Amalias son mitt i ett kulregn där familjens två hundar dödades.

Sonen, som ligger på sjukhus, bodde bara några minuter därifrån.

– Han har mått dåligt, helt enkelt, och skulle hem och lägga sig och sova, säger Amalia.

Polisens version är att hennes 20-årige son var självmordsbenägen.

Att det var därför han höll en kniv mot sin hals.


– Polisen säger att att han måste följa med i deras bil, att de ska skjuta hans hundar.



- Det är då han tar upp kniven och säger: ”Jag skär halsen av mig om ni skjuter mina hundar”, berättar Amalia.



Sambon Roland, som är byggarbetare, tillägger att det var en arbetskniv.

– Men han skulle aldrig skära halsen av sig, jag känner ju min son, säger Amalia.


Fick inte ringa släktingarna


I måndags hade han varit med en kompis, de hade suttit tillsammans vid Storängsvägen ett tag tills vännen gick hem.

Det var då någon ringde polisen.

– Polisen var hotfulla från första början. I fem minuter satt de sedan och pratade precis bredvid hundarna innan de började skjuta dem, säger Amalia och skakar på huvudet.


- Sonen vädjade till poliserna att få ringa sina släktingar, så att de kunde komma och hämta hundarna, men det fick han inte.



– Vi kunde ha kommit inom fem minuter, så hade vi varit på plats, så hade vi kunnat promenera i väg, menar Roland. 

I stället sköts hundarna ihjäl och kniven bankades ur hans händer med batong.

En av hundarna sprang skadad hemåt, innan den fångades in och avlivades.

– Första gången, då fick man ju en riktig jävla chock när man tittade på videon. Till slut insåg jag ju: han hade kunnat vara död själv, säger Roland tyst.

Han tillägger:

– Den där mentalkursen poliser måste gå, man undrar ju, hur gled de igenom den? Det måste ha gått fort alltså. Det är ju en stressituation, det måste de klara av. :)


”Det är så overkligt”


Sonen släppte aldrig taget om kopplet till de båda hundarna.

På videon kan man se hur han rycks fram och tillbaka medan hundarna hoppar i panik.

Det två unghundarna, Rosso och Rambo – en Cane Corso-ras som används som brukshundar – dör medan polisen griper mannen.

Han ligger nu på sjukhus och säger att han hellre hade träffats av skotten.

Så att han hade sluppit allt det här.

– Han mår jättedåligt, han börjar förstå vad som hänt, säger Amalia tungt.

Hur mår ni när ni ser videon?

– Vad fan ska man säga liksom, det är så overkligt. Först blir man chockad, sen blir man förbannad. När man tittar på filmen, när man verkligen tittar på filmen, då blir man ju förbannad, säger Roland och rättar till blommorna på platsen där hundarna sköts.








Video - POLISER SKÖT HUNDAR MED 25 SKOTT




undermattan.blogg

Publicerat som Information. Texter och bilder tillhör sina respektive upphovsmän
-----------------------------------------------------------------------------------------------------

7 kommentarer:

  1. Kommentar av SIDE

    Nån som vet namn och adress på snutjävlarna? maila mej på olap78@hotmail.com dom ska inte komma undan xxxxxx, tesammans kan vi gå ihop ett gäng och bidra till en belöning till den/dom som xxxxxxx snutsvinen

    ------------------
    Reds. anm. Modererar kommentaren något i enlighet med kommentarsreglerna.

    SvaraRadera
  2. --Poliser sköt hundar med 29 skott - utredningen läggs ner--

    Åklagaren: "Skulle ha åtalat om det gick att visa vem av poliserna som sköt"

    Poliserna som ingrep mot 20-årige Fredrik och sköt hans båda hundar avlossade sammanlagt 29 skott.

    Två av dem träffade så nära Fredrik att det varit fara för hans liv.

    En polis avslossade 23 skott, två andra poliser tre skott vardera.

    Men två av skotten riskerade att träffa Fredrik själv och var därför, enligt åklagaren, att betrakta som brott - framkallande av fara för annan.

    – Men där var problemet: Vem har skjutit de skotten? Det gick aldrig att klarlägga. Och då har jag ingen som går att åtala för det, säger Håkan Roswall.

    Han har därför lagt ner förundersökningen med motiveringen "brott kan ej styrkas".

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17818506.ab

    SvaraRadera
  3. --Advokaten: Poliserna som sköt hundarna begick brott--

    "Har agerat gemensamt och i samförstånd"

    Fredriks två hundar blev ihjälskjutna av poliser som avlossade sammanlagt 29 skott.

    Åklagaren lade ner förundersökningen då det inte gick att visa vilken polis som avlossat de två vådligaste skotten.

    – Poliserna hade inte någon befogenhet att skjuta hundarna överhuvudtaget, säger Fredriks advokat Thomas Martinson som nu begär att förundersökningen återupptas.

    Thomas Martinson och biträdande jurist, Olov Mattsson Dismats, anser att det finns tillräcklig bevisning för en fällande dom, och att åtal därför ska väckas.

    De anser först och främst att det inte fanns befogad anledning att skjuta hundarna överhuvudtaget.

    – Av videosekvensen framgår inte att hundarna har gjort några utfall mot någon av polismännen. Inte heller visade hundarna tecken på att vara aggressiva på sätt som påstås av poliserna, säger Thomas Martinson i sin begäran om överprövning.

    Han tillbakavisar också att Fredrik ska ha försökt ta livet av sig med kniv innan skottlossningen inleddes. Sättet att avhjälpa självmord underkänns också.

    – Det framstår som ett synnerligen olämpligt tillvägagångssätt, att under förevändningen att försöka hindra målsäganden från att skada sig själv, utsätta densamma för livsfara genom att skjuta verkanseld mot ett objekt som rör sig framför och bakom målsäganden.

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17864103.ab

    SvaraRadera
  4. Polisen har inte övat och kunde inte skjuta på riktigt.
    Pangande och ylande med lite action.
    Kul grej liksom att kunna skjuta på jobbet.
    Annat med oss raggare som fåt ett skjut spontant i vardagen liksom.
    Då är det stönanden och ylanden.
    Fy fan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. När di svenske snutarna ser hur kompisarna i USA utan märkbara konsekvenser kan skjuta ihjäl allt som rör sig, så blir de naturligtvis väldigt avundsjuka. (och måste liksom ibland "testa gränserna"?)

      En äkta raggare med "laddad pistol" satsar naturligtvis inte 25 skott på hundar :O

      Radera
    2. En äkta raggare använder rallasving och svetstång som tving.
      Då pistolen är i fickan min.
      Putar den så brudarna får ding!
      Att sikta rätt och bara göra en töm och glöm.
      Hon trodde att jag lagt satsen på magen sin!
      Men efter några månader blev hon stin.
      Men mitt namn och faderskap var glömt.
      Minnet är som i datorn tömt!

      Radera

KOMMENTARER

Kommentera helst angående ämnet i artiklarna.
Juridiskt ansvar gentemot slavägarna (myndigheter) ligger helt hos kommentatorn. Uppenbara olagligheter inom hat och hets samt Bullshit & Trollshit plockas bort.