tisdag 25 augusti 2015

Västlig Empatikris & Fördumningskris - Mycket Farligare än Självförvållad Flyktingkris

http://time.com/4007042/photo-greek-border-clash/  Bild:  Militären sattes in i Makedonien med bl.a. chockgranater, tårgas och gummikulor mot flyktingar från Syrien som är på väg mot Västeuropa...
***


'Only response EU can think of is trying to sink refugee boats' - political analyst

Publicerades den 27 aug. 2015
https://twitter.com/LotteLeicht1/status/635329095283437568 
***

WikiLeaks: - EU plan for military intervention against "refugee boats" in Libya and the Mediterranean:
https://wikileaks.org/eu-military-refugees/press.html
***

Orwells analys om mänsklighetens framtida förfall - Manual för eliten i "den fria" världen?

https://twitter.com/peterjukes/status/600624256343527424
Orwells 1984-fiction om mänsklighetens framtida totala moraliska förfall, påminner 2015 allt oftare om en instruktionsmanual som ledande politiker i den s.k. " fria världen" arbetar efter...


Västlig Empatikris & Fördumningskris - Mycket Farligare än Självförvållad Flyktingkris
  
'Journalism is printing what someone else does NOT want printed: - Everything else is public relations.'

3 kommentarer:

  1. Tänkte diskutera Lisa Holmsfallet och DNA som bevid här.
    Hoppas det går bra. För mig handlar det ytterst om mänskliga rättigheter...och elimintär rättsäkerhet.
    Om ni vill att jag flyttar det så säg till.

    Det kommer att bli rätt mycket text. Rätt många inlägg. Jag vill gärna ha kritik och bli ifrågasatt.

    Jag försöker bara förstå och är villig att ändra åsikt om jag blir övertygad istället för tystad och försök till övertalad vilket är något helt annat än att övertyga...

    Jag är medveten om att ämnet är känsligt att debattera men jag tycker det är så viktigt att jag inte kan hålla tyst.

    Jag kommer att referera till det som diskuterats i media, i LisaHolstråden på flashback, domslut och fd JK Göran Lambertz utredning "oskyldigt dömd" först och främst.

    Vi bör alla förstå DNA som bevis.
    Vi bör alla veta vad det betyder när någon döms mot sitt nekande och vilka krav det bör föregå.

    Jag tycker det är märkligt att jag fortfarande inte känner mig övertygad om Nerijus skuld till mordet på Lisa Holm.
    Varför har jag inte samma övertygelse som tre domstolar tycks ha? Varför sticket detta fallet ut för mig? Handlar det ens om min övertygelse eller handlar det om styrning av juriridiska resonemang, fakta och maktmissbruk?


    SvaraRadera
  2. Länk till Lisa Holmstråden på flashback.

    https://www.flashback.org/t2579335

    För övrigt läst av 38 miljoner läsare men debatterad av väldigt få. Varför?

    Det är lätt att få uppfattningen att tråden bevakas 24/7. Varför?

    SvaraRadera
  3. Annan länk i Lisa Holmsfallet som håller sig mer kritisk till vad som kommit fram och brottet i sin helhet...

    http://www.mysterium24.se/?cat=32

    Läs gärna.

    SvaraRadera

KOMMENTARER

Kommentera helst angående ämnet i artiklarna.
Juridiskt ansvar gentemot slavägarna (myndigheter) ligger helt hos kommentatorn. Uppenbara olagligheter inom hat och hets samt Bullshit & Trollshit plockas bort.