måndag 11 mars 2013

Näthatsdemonen - en visa om Sverige 2013


zum Beispiel - Näthatsdemonen

Det här är en visa om näthatsdemonen och hans två händer...

Högra versen:
En skral liberal, ett storföretag är jag
Drar in cash på DVD:s och CD:s varje dag
Men pirater och banditer hotar min likviditet
Där de gömmer sig bak' anonymitet och integritet
Tänk en civilisation utan Rhianna och Chris Brown
Där ingen kunnat göra filmer som Black Hawk Down
Helt utan Hip-Hop-miljonärer vore jorden trist
Tänk en planet där Spielberg inte haft råd med Schindler's List!
Så fråga dig själv om du kan leva med
Att inte jag tjänar miljoner på musik i tredje led!
Åh just ja, fan, killen, jag glömde visst
Tänk på att bakom varje hörn står någon form av terrorist
Islamister och nazister hatar demokrati
Utan annan orsak än att de är ondare än vi
Har du rent mjöl i påsen får vi övervaka dig
Vad är ett Storebrorssamhälle mot att folk kan snatta från mig?

Jag är Näthatsdemonen
Jag hatar nätet mer och mer
Jag håller koll på vad du skrev igår och vad du laddar ner
Jag ser hur monopolen kollapsar med sorg
Jag är Obama, ACTA-lagen, jag är Åsa Linderborg
Jag är vänster, jag är höger, jag är alltid mig lik
När männ'skor rör sig ut på internet så tänker jag: Breivik!
Tjuvar och pirater, satans jävla White Trash-bönder
Något måste göras genast innan allting faller sönder!



Vänstra versen:
Jag ser ner på vårat rat till trasproletariat
Och förstår inte hur nån kan va' så uppfylld av hat
Jag har det också svårt med villa och en trehektarsgräsmatta
Måste gömma flyktingbarn, köpa vin och Chiabatta
Om bara Flashback inte funnes vore Angered gött
Om bara Avpixlat la' av skulle Stockholm va' rött
Om Motpol inte fanns finge vi en ny studentrevolt
Och Charlton Heston smidde plogbilar och hasch av sin Colt
Patriarkatet vägrar subvensionera bindor och lådvin
Manliga svin är skyldiga till våld men inte till penicilin
Vi dyrkarn hin, och kallar oss för vänster
Jalla, jalla, allt åt alla, ge mig gratis jag är sämst här
Lisa Bjurwald hade rätt - det är censur vi behöver
Och STASI-killar med rutin finns så det räcker och blir över
Jävla gubbslem som kallar Patrik Lundberg Tjing Tjong
Bedriver näthat och rasism och grova upphovsrättsintrång

Jag är Näthatsdemonen
Jag hatar nätet mer och mer
Jag håller koll på vad du skrev igår och vad du laddar ner
Jag ser hur monopolen kollapsar med sorg
Jag är Reinfeldt, FRA-lagen, och Åsa Linderborg
Jag är vänster, jag är höger, jag är alltid mig lik
När männ'skor rör sig ut på internet så tänker jag: Breivik!
Raggare, rasister, satans jävla White Trash-bönder
Något måste göras genast innan allting faller sönder!


Så sammanfattningsvis
är jag en grismaskin ifrån skivindustrin
Eller aromaterapeut och journalist som sörplar rött vin
Det ska va' tillväxt under ansvar, typ som Kina efter Mao
Att säga mot oss är att ta ett steg mot Utöya och Dachau
Frihet är att vara utan kön och land och vän
Men att få köpa vad man vill och ha ett pass där det står "hen"
Den vänstra handen står den högra näven bi
För tolerans, övervakning, jämlikhet och slaveri

Jag är Näthatsdemonen
Jag hatar nätet mer och mer
Jag håller koll på vad du skrev igår och vad du laddar ner
Jag ser hur monopolen kollapsar med sorg
Jag är Obama, ACTA-lagen, jag är Åsa Linderborg
Jag är vänster, jag är höger, jag är alltid mig lik
När männ'skor rör sig ut på internet så skrikerjag: Breivik!
Raggare, pirater, jävla White Trash-mongolider
Något måste göras, Sverige går mot dystrare tider
**

Näthatsdemonen
Hen hatar nätet mer och mer
Hen håller koll på vad du skrev igår och vad du laddar ner
Hen ser hur monopolen kollapsar med sorg
Hen är Reinfeldt, FRA-lagen, och Åsa Linderborg
Hen är vänster, hen är höger, ett könlöst satans lik
När männ'skor rör sig ut på internet så tänker hen: Breivik!
Raggare, rasister, satans jävla White Trash-bönder
Något måste göras genast innan allting faller sönder!

-------------------------------------------
Videon publicerad den 30 jul 2012
*


1 kommentar:

  1. Man får kriticera och man har det fria ordet bara man inte trampar på Ericsson och kristdemokraterna.
    Då får man en kristdemokratisk fatma över sig.
    För det är kristdemokraterna som är översta predikörerna och heliga.
    Svanberg var en helig figur inom ericsson.
    För dom på tv4 trodde på honom när han gjorde antre inom ericsson.
    Hon satt och flirtade i tv rutan och trodde att hon hade halva inne så att säga.

    SvaraRadera

KOMMENTARER

Kommentera helst angående ämnet i artiklarna.
Juridiskt ansvar gentemot slavägarna (myndigheter) ligger helt hos kommentatorn. Uppenbara olagligheter inom hat och hets samt Bullshit & Trollshit plockas bort.