tisdag 24 juli 2012

SAAB ÄLSKAR SINA MÖRDAR-DIKTATURER (2)



Saabs vd sågar krav på demokrati


DN Publicerad 2012-04-25 14:20
Om Sverige inför ett demokratiskt kriterium för att exportera vapen kommer stora delar av vapenindustrin att gå om intet, enligt försvars-Saabs vd Håkan Buskhe som intervjuas i Dagens Industri.

*

”Börjar man införa restriktioner för våra exportmöjligheter kommer vissa delar av vår försvarsindustri inte att kunna överleva”, säger Håkan Buskhe till tidningen.


Han är oroad efter den senaste tidens diskussioner kring vapenexporten till diktaturen Saudiarabien och andra gulfstater som Oman, Bahrain, Qatar och Förenade Arabemiraten.

För Saab utgör dessa länder en viktig marknad. Därför oroas bolaget av regeringens beslut att tillsätta en utredning. Bolag som Kockums och BAE skulle också drabbas av hårdare exportregler.






Skärpta regler för vapenexport
fördröjs medvetet flera år till…

SR 2012-06-01
En skärpning av reglerna för vapenexport till diktaturer kan dröja ytterligare flera år. I dag klubbade regeringen direktiven för en parlamentarisk utredning där alla partier ska ingå, men utredningen ska vara klar först efter valet 2014.


Frågan om vilken slags länder Sverige exporterar vapen till blev förstasidesrubriker efter Ekots avslöjande om det nära vapensamarbetet med diktaturen Saudiarabien. 

Men redan förra våren beslutade regeringspartierna tillsammans med Socialdemokraterna att utreda hur reglerna för vapenexport till diktaturer kan skärpas.


—Beviset på att Sverige är en diktatur—

*SVT:S Undersökning (PDF

*Så gjordes undersökningen


5 kommentarer:

  1. SAAB och araber har jag en erfarenhet av.
    En polare hade en saab 9000 med arabiska tecken liksom.
    Stor tropik kylare och ac samtidigt som den var sandbrun i lacken.
    Turbon har varit överhettad och motorn va lite slö samtidigt som den var söndersolad i klädseln.
    Jävla skitbil och hur i helvete hamnade den här?
    Långväga turister som kört vilse?
    Bromsarna fungerade så vi hade inga blodiga barn under.
    Men ac gjorde den cool och det va ett jävla drag då vi vevade ner rutorna.
    Och olja var ju billigare nere där än här!
    Så hur fan hamnade den här?
    Måste följt med i tvångsgifte i brist på kamel!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Efter att Saudi blivit FN:s nya flaggskepp för mänskliga rättigheter i världen så blev de väl också för fina för att köra SAAB?

      Så din polares bil är kanske den första av många SAABAR som kungens slavar ska lämna tillbaks?

      Och... Alltid viktigt att kolla efter blodiga barn under sin arabiska SAAB :-O

      http://undermattans.blogspot.com/2015/09/saudiarabien-ny-ledstjarna-for-fns.html

      Radera
    2. En bil har en historia och sällsynta bilar brukar ha sällsynt historia.
      Saab och saudiarabien blir saabiarabien liksom va!
      En långmilare med en anledning att åka långt.
      Jag välkommnar udda bilar till skrotsamlingen men polaren ville ha tropikkylaren kvar.
      Men vad är det för typ av vapen dom pratar om?
      Scanialastbilar med fyrhjulsdrift som är grönmålade och konstigt drag?
      Eller gamla tvåtakts-saabar för kemisk krigföring.
      Dom säljer dom nog i gasa där dom röker ut folk i synagogan.
      Jag hade en blå saab en gång av årsmodell 1964 som rökte.
      Jag lackade den blå och gjorde en fin vit inredning som var femenin då flickorna ville åka med mig trodde jag!
      Jag filade portarna likt en puch moped och den gick fort.
      Men jag fick inte para mig med någon flicka alls fören jag skaffade raggarbil.
      Det berodde nog på att jag inte hade doftgran i saaben!
      Så jag vet att saab stinker.

      Radera
    3. Nej, de e kanske inte så lätt att få till det i en gammal Saab, även om man investerar multum på en feminin inredning?;)

      Men du fick ju i alla fall fila lite på porten - i bilen...

      Borde va lag på doftgran i alla Saabar!

      Radera
  2. Saab har svarthandel på anställda i Sverige.
    Det är min erfarenhet från Scania i falun.
    Där pratade dom om dom som gick under nya och gamla avtalet.
    Sedan försökte dom stjäla min lön.
    Saab har bra provision som alla andra storföretag i Sverige.
    Så dom använder anställning och förhalande av löneutvekling att ha makten över dom anställda.
    Att skriva på anställning struntade dom i som alla andra företag.
    Saab är som vilket jävla svenskt företag som helst.
    Ruttet.
    Så jag slutade.

    SvaraRadera

KOMMENTARER

Kommentera helst angående ämnet i artiklarna.
Juridiskt ansvar gentemot slavägarna (myndigheter) ligger helt hos kommentatorn. Uppenbara olagligheter inom hat och hets samt Bullshit & Trollshit plockas bort.